Kategória:
- Kötelező biztosítás
Kérdés:
A Groupama Garancia Biztosítónál 2002 óta van biztosításom. a legutóbbi biztosítási szerződésem kezdete 2011. 07. 01. és határozatlan idejű. Éveken keresztül havi 3.000,- körül volt a biztosítási díjam, mert a szerződésemben szerepel egy összesen 50%-ot jelentő díjkedvezmény. A számomra legutóbb kiküldött értesítőben azonban döbbenettel tapasztaltam, hogy a fordulónaptól, azaz 2015. 07. 01-től a biztosító minden díjkedvezményt megvon, noha sem káresemény nem történt, sem a folyószámla útján történő díjrendezés nem szűnt meg, se nem értesített senki arról korábban (akár a szerződés megkötésekor), hogy a kedvezmények csak 4 évre szólnának.
Mivel a kiküldött értesítő nem túl könnyen emészthető, és sokadik látásra igazodik csak el rajta a nem biztosítási szakértő ember, valamint mivel megpróbáltam átrágni magam az ÁSZF-en, és egyéb papírokon, csak mostanra jutottam oda, hogy döntenék arról, hogy meg akarnám szüntetni a szerződést, mert ezt a dupla árat nem tudom fizetni.
Csakhogy mostanra derült ki az is, hogy ezt a szándékomat 12 nappal ezelőttig be kellett volna jelentenem a biztosító felé.
Mit tudok tenni? Hogyan lehet megszüntetni úgy a szerződést, hogy ne kelljen még egy évig, a következő fordulónapig ezt az emelt díjat fizetnem?
Mi jogosítja fel a biztosítót arra, hogy így járjon el, ráadásul egy régi ügyfelével?
Tavaly egy üzletkötő megkeresett a biztosítótól, és rá akart venni egy új biztosítás megkötésére, de az illető megbízhatatlan volt, téves adatokkal akart félrevezetni engem, és ha akkor megkötöm a biztosítást, amit ajánlott, akkor már majdnem egy évig emelt díjat fizettem volna. Mindezt azért írom, mert az illető üzletkötő nem fordulónapon, hanem jóval utána keresett meg az ajánlatával?
Akkor ez hogy van? Én csak fordulónapon mondhatom fel(illetve 30 nappal előtte), de a biztosító magától bármikor ajánlhat másik szerződést?
Ha igen, hogyan tudnám elérni, hogy rövid időn belül ajánljanak nekem egy elfogadható havidíjú szerződést?
Köszönöm a türelmét és várom mielőbbi válaszát.
Üdvözlettel:
Szilvia
Válasz:
Tisztelt Kérdező!
Sajnos amennyiben már kicsúszott a felmondásra jogosító, évforduló előtti 30 napból, szabályosan már csak jövőre tudja felmondani biztosítását. A biztosító élhet a szerződés módosításának jogával abban az esetben, ha hagy elegendő időt annak nem elfogadására és felmondására az ügyfél részére. Erre az évforduló előtt minimum 50 nappal megküldött levélben van lehetőségük. Ha ez az 50 nap betartásra került, a biztosító teljesítette törvényi kötelezettségét. Ezeket a dátumokat ellenőrizheti utólag ön is, és ha nincs egyezésben kérheti szerződése felülvizsgálatát.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
A biztosítási szakértő válaszol
Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.
Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.
mutatva 1 - 20 / 939Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a sorompó és az autó is ugyanannak a cégnek a tulajdona, úgy nem fizet a KGFB. A kötelező csak a másnak okozott kárt téríti meg.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A kötelező biztosítást az üzembentartónak kell megkötnie, a casco biztosítást viszont bárki megkötheti, akinek érdekében áll megóvni az autót.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A szerződés megszűnésének napján amilyen bónusz fokozatban volt, azt tudja tovább vinni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ezzel a kérdéssel érdemes a biztosítója ügyfélszolgálatához fordulni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Igen, nincs akadálya.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Általában a kisebb káreseményeket érdemes egy összegben kifizetni a biztosító felé. Amennyiben Önnek kisebb anyagi terhet jelent a megemelkedett biztosítási díj, akkor nem érdemes visszafizetni a biztosítónak
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Kérhet kiegészítő (ellen)kárszemlét. Írásban jelezze a biztosítónak, hogy nem ért egyet az ajánlott összeggel, mert a javítás költsége vélhetően meghaladja azt. Kérje, hogy új szemlét tartsanak, a lökhárító lebontása után, amikor a rejtett sérülések is láthatóvá válnak. A szervíz által kalkulált összeget is érdemes lehet elküldeni a biztosítónak. Ha továbbra sem ért egyet a biztosító kalkulációjával, lehetősége van független igazságügyi gépjármű-kárszakértőt megbízni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A bónuszbesorolás 2 év után vész el, így ha időközben nem volt másik jármű üzembentartója, akkor a 1,5 évvel ezelőtti besorolásba fog esni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A kötelező biztosítás automatikusan megújul az évfordulóval. A hagyaték jogerőre emelkedéséig nincs teendőjük azon kívül, hogy a biztosítást díjfizetéssel életben tartsák. Amikor megtörtént a hagyaték, akkor az okmányirodában el kell rendezni az átírást, majd egyből az új kötelező biztosítást is meg kell kötni már az új üzembentartó nevére.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ilyen esetekben a biztosítók jogászai kikérik felülvizsgáló orvosszakértőik véleményét és az abban foglaltak szerint döntenek.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Sajnos a spanyol szabályozásról nincs információnk, így nem tudunk segíteni a kérdésben.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Sajnos ilyen esetekben sem jelent felmentést a díjfizetés alól. Amennyiben az ügyfél az elektronikus kommunikációt adta meg a szerződéskötésnél, akkor az ő felelőssége, hogy időben ellenőrizze, megkapta-e a díjfizetési levelet.
A biztosítónál lehet próbálkozni a fedezetlenségi díj méltányosságból való törlésére, amennyiben tudja bizonyítani, hogy Ön jó e-mail címet adott meg a szerződéskötésnél.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ilyen esetekben a biztosítók jogászai kikérik felülvizsgáló orvosszakértőik véleményét és az abban foglaltak szerint döntenek.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ha a gépjármű hivatalosan ideiglenesen ki van vonva a forgalomból, akkor új biztosítást csak akkor kell kötni, mielőtt a járművet ismét forgalomba helyezi.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A legtöbb biztosító honlapjáról letölthető a baleseti bejelentő.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Mindig az a biztosító illetékes, amelynél a baleset napján hatályban volt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB). Így a baleset időpontjában érvényes biztosítót kell feltüntetni a kárbejelentőn – nem a jelenlegit, ha az időközben változott.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül, ide kattintva >>.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Készüljön egy rövid levél, amelyben megjelöli az ügy azonosítóját (pl. kárszám), és kéri a kárösszeg korrekcióját. Mellékelje a szerviz által kiállított munkalapot és egy szakmai nyilatkozatot vagy ajánlást (pl. márkaszerviz vagy autószerelő műhely részéről), amely alátámasztja, hogy a rugók páros cseréje műszaki szempontból indokolt.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

