Kategória:
- Kötelező biztosítás
Kérdés:
A kötelező biztosításomat az egyik biztosító díjnemfizetés miatt 2014. április 10.-i hatállyal megszüntette. Tette mindezt úgy, hogy a biztosítási díjról esedékességről való felszólítást sem küldte ki. Ezt az információt a bank call centerének ügyintézője is megerősítette a mai napon, sőt azt is elmondta, hogy a Biztosító egyáltalán nem indította el a díjlehívást sem. A dolognak az a pikantériája, hogy apósom hasonlóképpen járt ugyanezzel a biztosítóval, aminek az lett a vége, hogy újra kellett kötnie a kötelezőt, természetesen azonban már nem B10-es fokozattal. Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben én is hasonlókra számíthatok, vagy a biztosítónak kötelessége ilyen esetben helyreállítania a biztosítás megszűnése előtti állapotot? Milyen egyéb teendőim vannak, hogy az igazam meg tudjam védeni, hiszen ilyenkor szokott jönni, hogy a számlám biztosan nem volt fedezet, a limit nem volt megfelelően beállítva, stb. Ez persze mind kifogás lehet csak, hiszen féléves díjként 5421 Ft-ot kellett volna kiegyenlíteni, s ennek az összegnek többszöröse volt mindig a számlám. Újabb érdekes adalék, hogy Cascom is ennél a biztosítónál van, s az érdekes módon ugyanígy van fizetve, s az az ügyintéző szerint rendezett a félév végéig.
Köszönettel,
Horváth Attila
Válasz:
Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a biztosítási szerződése továbbra is díjlehívásos fizetési státuszban volt és a banki adatok megadásával is sikerül bizonyítani a biztosítója felé,hogy az ő hibájukból nem teljesült a díjfizetés, a biztosító kötelezhető az eredeti állapot teljes visszaállítására.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
A biztosítási szakértő válaszol
Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.
Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.
mutatva 1 - 20 / 905Tisztelt Kérdező!
A kötelező biztosítás a másoknak, mások autójában okozott kárt téríti meg, ebben az esetben viszont az Ön által vezetett autóban történt a kár, így ezt a casco biztosítás tudná csak fedezni. Az, hogy az autó sofőrje nem a tulajdonos vagy az üzembentartó volt, az jelen esetben a biztosítás szempontjából nem releváns.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A kérdése nem biztosítással kapcsolatos, így nem tudunk rá érdemben válaszolni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A hagyatéki eljárás lezárásával (jogerős végzés dátuma: 2025. február 22.) Önök lesznek a gépjármű hivatalos tulajdonosai és a biztosítás megköthető innentől kezdve.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A károkozásért a bonus malus fokozata fog visszaesni, így a következő évi biztosítási díja magasabb lehet, de a kárbejelentés miatt nem szankcionál a biztosító.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Kalkulátorunkban ki tudja választani azt az opciót, hogy a jármű még nem rendelkezik rendszámmal.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Amíg nincs kivonatva a forgalomból addig tartsa meg a biztosítást. Miután megtörténik a leadás, a biztosítónál fel tudja mondani a szerződést és a biztosítás időarányos díja visszajár majd.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Közvetlenül a biztosítónak jelezze az eladást.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Igen, lehetséges, hogy nem volt biztosítása valameddig. Az előző biztosítójával kellene felvennie a kapcsolatot, mert a díjnemfizetéssel megszűnt szerződéseknél fennáll az a kötelezettség, hogy a régi biztosítónál kell újrakötni ismét a szerződést.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Amennyiben Magyarországon történt a baleset és az okozóról minden adat a rendelkezésre áll a MABISZ nem utasíthatja el kárigényüket, foglalkoznia kell vele. Ha külföldön történt a baleset, akkor az adott ország MABISZ-hoz hasonló szervezetéhez kell fordulniuk kárigényükkel. Lehetőség még az okozóval való egyezség, vagy perre vinni az ügyet, keresetet benyújtani felé.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Magyarországon a KGFB törvény rendelkezései alapján a károsultnak a baleset időpontjától számítva 30 napja van arra, hogy a károkozó biztosítójának bejelentse a káresetet. A károkozónak viszont csak 5 nap áll rendelkezésére, hogy a saját biztosítójánál jelentse a körülmények részletes bemutatásával a balesetet. A törvény a kár érvényesítése tekintetében öt év elévülési időt határoz meg, tehát a magyarországi jogviszonyok szerint, ha a kárbejelentés időben megtörténik, a károsultnak a teljes kárigényre még öt év áll rendelkezésére.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül, ide kattintva >>.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A KGFB törvény értelmében egyszerre csak egy kötelező biztosítás lehet az autón. Az új szerződés így érvénytelen lesz, jelezze mindenképp az új biztosító felé is.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Előbb az okmányirodába menjen, hogy az autó az Ön nevére kerüljön. Ezután egyből meg kell kötni az új biztosítást. Ha kifutna az időből és befizeti addig is a biztosítást, akkor időarányosan visszakérheti majd a biztosítási díjat a jelenlegi szerződés megszűnése után.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Igen, a biztosító jogszerűen felmondhatja a casco szerződést az első 30 napban indoklás nélkül, ez a kockázatelbírálási időszak része. A visszautalt díj teljes mértékben fedezi a felmondás következményét.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ha a gépjármű forgalomból való hivatalos kivonása alatt történt a baleset, a kötelező biztosítás nem érvényes, mivel a jármű nem vehetett volna részt a forgalomban. Ezért a MABISZ jogosan követelheti a kár megtérítését.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ugyanannál a biztosítónál kell újrakötnie. Ha nem volt ideiglenesen kivonva a forgalomból, akkor a KGFB megszűnés napjától az újbóli biztosítás megkötésig vagy a forgalomból kivonásig, fedezetlenségi díjat kell fizetni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Károkozás esetén mindig a biztosító elbírálja, hogy mennyivel emeli a következő évi díjat. A bónusz malus fokozat a károkozás számától függ, nem a károkozás mértékétől, így ha egy darab kárt okozott, akkor eggyel lép vissza a fokozatokban.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!